Profesjonalne logo dla firmy – co je powinno wyróżniać?
Redakcja 14 stycznia, 2023Marketing i reklama ArticleLogo firmowe ma największą moc, gdy w jakiś sposób przyciąga uwagę otoczenia, wyróżnia się na tle konkurencyjnych znaków. Niejedna agencja reklamowa ma mnóstwo pomysłów na wykonanie tego projektu, choć i tak nie każdy jest pomysłem trafionym. Warto zacząć od tego, czym w ogóle powinno wyróżniać się naprawdę dobre, profesjonalne logo.
Prostota i uniwersalność logo
Ten firmowy znak nie może być skomplikowany. Cała siła tkwi tak naprawdę w prostocie. Na co dzień często widuje się przekombinowane znaki, które owszem, przyciągają uwagę, ale tylko w danym momencie. Są trudne do zapamiętania i niekoniecznie dobrze kojarzą się z firmą, do której należą. Projektowanie logo firmy od Whiteart.pl powinno opierać się na zastosowaniu maksymalnie czterech kolorów. Im mniej tym lepiej. Duża ilość kolorów w jednym znaku powoduje, że nie wygląda on dobrze. Poza tym samo posługiwanie się nim w dalszych działaniach sprawia kłopot. Bo jak umieścić kolorowe logo na materiale, który też ma ich wiele. Także prostota w tym przypadku zwycięża. Kiedy logo jest uniwersalne, bez problemu można wykorzystać je na wiele sposobów, umieszczając na materiałach reklamowych drukowanych. Logo powinno być zapisane w odpowiednim formacie, wektorowym. Nie wolno zapominać o odmianach logo – achromatycznej i czarno-białej.
Ponadczasowość i oryginalne logo firmy
Profesjonalne projekty logo powinny być ponadczasowe. Tworzenie znaku, który będzie modny tylko przez jakiś czas, jest zupełnie bez sensu. Oczywiście można przeprowadzić rebranding, ale warto to robić jedynie w ważnych sytuacjach. Lepiej więc tworzyć znaki, które są ponadczasowe i bez problemu dostosowują się do zmieniających się czasów, do zmieniających się trendów i upodobań ludzi. Logo, które towarzyszy firmie przez długie lata jeszcze bardziej zyskuje na wartości. Warto wziąć pod uwagę chociażby te marki, które od zawsze działają na rynku pod tym samym, niezmienionym lub tylko lekko odświeżonym znakiem. One z tym znakiem mocno kojarzą się klientom. Z tym znakiem klienci kojarzą ich produkty czy usługi. Ten znak kojarzy się z wysoką jakością, jaką zapewniają. Dlatego ponadczasowy projekt logo firmy to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Nie ma co przesadnie kombinować i tworzyć czegoś, co tak naprawdę nie jest potrzebne. Co może negatywnie oddziaływać na firmę czy markę. Bo zadanie tego firmowego znaku jest zupełnie inne. Ma budować pozytywny wizerunek.
Jasność przekazu dobrego logo firmowego
Dobrze wybierz, sprawdzona agencja reklamowa Whiteart powie klientowi, że jego logo musi wyróżniać się jasnym przekazem. Musi być przede wszystkim zrozumiałe dla potencjalnych klientów. Na pewno przekaz tego znaku graficznego musi być dostosowany do charakteru firmy, do której będzie należał. Najlepiej zrezygnować nawet z elementów, które są postrzegane w zasadzie tylko jako nic konkretnego nie wnoszące do projektu ozdobniki. Proste logo jest najlepsze. To wpłynie automatycznie na jakość znaku firmowego. Będzie on automatycznie lepiej zapamiętywany dla potencjalnych klientów i obecnych również. By jeszcze łatwiej i lepiej przekazywać najważniejsze informacje o firmie, warto zadbać o księgę znaku. Profesjonalna księga projektu logo to instrukcja obsługi logo, która podpowiada, gdzie i jak je stosować. Dzięki temu przekaz ten też jest jaśniejszy, a samo logo okazuje się skuteczne.
Agencja brandingowa z wieloletnim doświadczeniem reklamowym w projektowaniu logo, bardzo dobrze wie, na co zwrócić uwagę, zabierając się za to zadanie. Tworząc projekt dla kolejnej firmy, projektant kieruje się powszechnie znanymi zasadami. Dba o to, aby logo było proste i jednocześnie uniwersalne, a do tego ponadczasowe. Robi wszystko, co w jego mocy, aby przekaz był jasny dla każdego, również dla osób, które mają pierwszy kontakt z daną firmą czy marką. Projektowanie graficzne logo to zadanie dla profesjonalistów. Warto więc rozejrzeć się za agencją, która poprawnie wykona ten firmowy znak i w ten właśnie sposób spowoduje, że będzie on dobrze się kojarzył. Niech będzie to logo wyjątkowe, a zarazem proste, łatwe do zapamiętania, a jednocześnie estetyczne. Wówczas firma, która będzie się nim na co dzień posługiwała, będzie robiła to z wielką dumą i satysfakcją.
You may also like
Najnowsze artykuły
- Dlaczego warto wybrać studia w Poznaniu? Miasto pełne możliwości dla studentów
- Kod PKD – czym jest i jakie ma znaczenie dla działalności gospodarczej
- Najważniejsze narzędzia i elektronarzędzia na budowie – co warto wiedzieć?
- Zwiedzanie Lwowa – atrakcje, zabytki i niezapomniane wycieczki do miasta
- Jak zorganizować transport starych mebli
Najnowsze komentarze
Early-mag
Magazyn informacyjny tworzony z myślą o wszystkich Internautach. Dostarczamy wartościowe informacje nie ograniczając się do jednej tematyki. Nasz wielotematycznych portal to rzetelne artykuły na zróżnicowane tematy.
Kategorie
- Biznes i finanse
- Budownictwo i architektura
- Dom i ogród
- Dzieci i rodzina
- Edukacja i nauka
- Elektronika i Internet
- Fauna i flora
- Inne
- Kulinaria
- Marketing i reklama
- Medycyna i zdrowie
- Moda i uroda
- Motoryzacja i transport
- Nieruchomości
- Praca
- Prawo
- Rozrywka
- Ślub, wesele, uroczystości
- Sport i rekreacja
- Turystyka i wypoczynek
Dodaj komentarz